Hoe wordt de beste kandidaat, de beste medewerker?

De komst van een nieuwe medewerker is altijd enerverend. Niet alleen voor de medewerker, maar ook voor de organisatie. Iedereen wil het graag tot een succes maken. Een goed welkom versnelt het succes van nieuwe medewerkers. Het zorgt voor betere verbinding met de organisatie, waardoor nieuwkomers langer blijven en het zet nieuwkomers sneller in hun kracht.

Kan uw onboarding optimaler?

Wij brengen de huidige onboarding van uw organisatie snel en gedegen in kaart. Denk bijvoorbeeld aan de pre-boarding, de mate van verbinding van nieuwe medewerkers en de manier waarop ze leren en inwerken. We vragen om feedback van lijnmanagers en HRM, net als van de recente nieuwkomers. Wat vinden zij van hun instroom? Op basis daarvan kijken we samen naar verbetermogelijkheden, doen we aanbevelingen en implementeren we nieuwe onboardingactiviteiten of -programma’s.

Onboarding Scan

Één van de middelen die wij hiervoor inzetten is de Onboarding Scan. Deze scan meet de belangrijke pijlers binnen uw huidige onboarding en wordt eenmalig ingezet om de beleving van managers in kaart te brengen. Op basis van de resultaten wordt een advies op maat ingericht.

Onboarding Monitor

Indien u behoefte heeft aan meer diepgang dan alleen een scan, kiest u voor de Onboarding Monitor. Medewerkers en managers kunnen deze online vragenlijst meerdere keren invullen tijdens de onboardingperiode. Op basis van deze monitor geven wij gerichte aanbevelingen om de onboarding, gedurende de belangrijke startperiode, te verbeteren.

Wat haalt u er uit?

Onboarding…

  • verhoogt de productiviteit van nieuwe medewerkers
  • vergroot het behoud van nieuwe medewerkers
  • verhoogt de medewerker tevredenheidverlaagt de recruitment kosten

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met [email protected] of bel ons op 020 – 504 20 20.